jueves, 1 de diciembre de 2016

Com promoure els límits amb els nostres fills/es? Introducció i conceptes bàsics.

En aquest taller hem animat a reflexionar sobre una sèrie de qüestions que tenen a veure amb la criança dels fills/es i l’ensenyança de normes de conducta.
Degut a la gran variabilitat entre persones i entre cultures, no existeix un estil o conjunt de pràctiques que siguin considerades “correctes” o “infal·libles” per els professionals. Més aviat, la investigació mostra que hi han alguns estils d’educació que produeixen nens/es  i joves amb una personalitat més resistent a l’estrès, millors resultats acadèmics i millor adaptació psicosocial. Això vol dir que no podem parlar d’un conjunt de normes que els pares/mares  han d’inculcar, i un conjunt de càstigs que han d’aplicar quan els fills/es no les segueixen. El que els científics recomanen és un estil a l’hora de fer les coses que afavoreix el correcte desenvolupament dels fills/es.

Durant les tres sessions que durarà  aquest tema, realitzarem una sèrie d’exercicis conjunts que ens serviran per donar resposta a les següents preguntes:
-        Què són els límits quan parlem de la criança dels fills/es?
-        De qui és la responsabilitat d’establir aquests límits?
-        Són universals les normes de conducta?
-        Existeix una única manera correcte d’establir els límits amb els nostres fills/es?
-        Com ens pot ajudar la ciència i la psicologia a l’hora de criar als nostres fills/es?
-        Què podem fer en casos greus de desobediència i conductes de risc?
-        Quins professionals poden ajudar-nos quan ens veiem superats?


També hem reflexionat sobre les necessitats dels fills/es en diferents moments del desenvolupament:  
Nounat: de 0 a 2 anys
Primera infància: 2 a 6 anys
                      Educació infantil: 6 a 12 anys                     
Pubertat: 12 a 14 anys
Adolescència: 14 a 18 anys

No hay comentarios:

Publicar un comentario